Ledenbijeenkomst Belgische Vriendenkring Neunegamme

Jaarlijks organiseert de vereniging haar ledenbijeenkomst met aansluitend een lunch.

Onze ledenbijeenkomst dit jaar gaat door op zaterdag 19 oktober 2024 in Oudenaarde vanaf 10u45. Afspraak op het Tacambaroplein in Oudenaarde.

Om 10u45 : Bezinningsmoment waarna een krans zal gelegd worden ter herinnering aan onze slachtoffers, de Politieke Gevangenen en overleden leden. Deze ceremonie wordt gevolgd door een kleine rondleiding in het centrum van Oudenaarde. Een consumptie wordt aangeboden aan de vlaggendragers in het café Den Olifant.
Om 12u30 : Lunch en samenkomst in het restaurant « Margaretha’s », Markt 40 te 9700 Oudenaarde (Tel 055-31.10.01)

Menu Margaretha’s

Aperitief maison of alcoholvrije cocktail met amuses

Gebakken zeebaars: chutney van tamarillos / emulsie citrusvrucht

Krokant van speenvarken licht gepekeld/ slow cooked / millefeuille van bintjes / beukzwam / jus met shiraz wijn

Warme moëlleux van chocolade gezouten caramel / gerookte pindanoot/ vers gedraaid muntroomijs Mokka of infusie met zoete zondes

Volgende tussenkomsten worden gevraagd voor deze ledenbijeenkomst :
€ 60 per persoon mits voorafgaandelijke inschrijving en betaling (voor leden en hun partners)
€ 70 per persoon voor de niet-leden en de niet voorafgaandelijk ingeschrevenen

Voorafgaande inschrijving is verplicht via info@neuengamme.be of via het inschrijvingsformulier dat je hier vindt.

De betaling moet op voorhand gebeuren op het rek. nr. BE15 0004 6049 1130 met de vermelding : « ledenbijeenkomst – naam en aantal personen».

Wij hopen dat u talrijk aanwezig zult zijn op deze ledenbijeenkomst van onze Vriendenkring. Dit ter nagedachtenis aan onze familieleden en vrienden die in Concentratiekampen omgekomen zijn en ter herdenking van de 83ste verjaardag van het vertrek van het eerste konvooi naar Duitsland, meer bepaald naar KZ Neuengamme aan de rand van Hamburg.